Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Protectia datelor

Datele de contact ale absolventului si accesul la chestionar

Aceasta sectiune prezinta informatii cu privire la modul de gestiune a datelor de contact ale absolventului si a celor completate de acesta in chestionar, pentru asigurareaconfidentialitatii si anonimitatii datelor). Accesul la aceste informatii se poate realiza si direct din pagina on-line a chestionarului.

1. De unde obtine universitatea informatii cu privire la datele de contact ale absolventului?
Datele de contact ale absolventului sunt inregistrate si pastrate in cadrul universitatii, in conformitate cu reglementarile legislative in vigoare privind colectarea si prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste date de contact sunt centralizate de catre echipa institutionala, in format electronic, intr-o baza de date cu acces restrictionat, urmand sa fie utilizate exclusiv in vederea realizarii acestui studiu.
Deoarece exista posibilitatea ca datele de contact ale absolventului sa nu mai fie valide dupa o anumita perioada de la absolvire, acestea sunt actualizate de catre echipa institutionala a proiectului ”Absolventii si Piata Muncii” de la nivelul fiecarei universitati.


2. De ce este universitatea autorizata sa utilizeze pentru acest studiu de monitorizare datele de contact ale absolventului?
Datele de contact ale absolventului pot fi transferate si procesate de catre universitate doar in scop stiintific sau pentru a-si indeplini activitatile/sarcinile institutionale. Ambele conditii sunt indeplinite in cadrul acestui studiu:  
a) Studiul de monitorizare a absolventilor implementat la nivelul universitatii face parte din proiectul national “Absolventii si Piata Muncii”, implementat de catre UEFISCDI si co-finantat din Fondul Social European. UEFISCDI nu are acces la datele personale ale absolventilor contactati, aceasta centralizand doar raspunsurile absolventilor de la toate universitatile participante si urmand sa analizeze datele exclusiv in scop stiintific, asigurand protectia datelor cu caracter personal si anonimitatea respondentului.  
Accesul in Platforma Absolventii si Piata Muncii, creata la nivelul UEFISCDI cu scopul de a sprijinii universitatile in gestionarea automatizata a procesului de contactare a absolventilor, se face individual de fiecare universitate, pe baza de nume de utilizator si parola, putandu-se vizualiza doar absolventii proprii. Datele si informatiile referitoare la absolventii existenti in platforma nu vor fi facute publice. Totodata, UEFISCDI este inregistrata (in conformitate cu Legea 677/2001) in Registrul de evidenta a prelucrarii datelor cu caracter personal (in baza notificarii nr. 19427), in vederea prelucrarii datelor cu caracter personal ale persoanelor care fac parte din grupul tinta al Proiectului APM, angajandu-se sa pastreze confidentialitatea datelor personale si sa le administreze in conditii de siguranta si numai pentru scopurile specificate. 

b) Rezultatele acestui studiu vor fi utilizate de universitati pentru a-si imbunatati programele de studiu si pentru a creste calitatea procesului de predare - invatare.   


Datele de contact salvate nu sunt utilizate pentru niciun alt scop decat cel de a invita si de a le reaminti absolventilor sa participe la cercetare, fiind procesate doar de catre personalul implicat in proiect la nivelul universitatii.   
Toti angajatii care au acces la date cu caracter personal in perioada derularii proiectului sunt supusi legislatiei in vigoare cu privire la protectia datelor. In acest context, furnizarea de informatii referitoare la datele de contact ale absolventului catre terte parti este strict interzisa si aceasta interdictie ramane valabila si in conditiile in care cei care le gestioneaza nu mai sunt angajati ai universitatii.     


3. Care este scopul codului de acces?
Fiecare absolvent primeste, in invitatia pentru completarea chestionarului, un cod de acces generat aleatoriu. Cu ajutorul acestui cod, participantul poate accesa chestionarul on-line, asigurandu-se astfel protectia accesarii neautorizate. De asemenea, pe baza codului de acces generat aleatoriu se poate identifica cine a completat chestionarul, astfel incat sa nu se mai transmita mesaje de reamintire absolventilor care deja l-au completat.    


4.  Ce presupune completarea chestionarului on-line? 
Completarea chestionarului on-line se realizeaza pe baza codului de acces furnizat in invitatia de participare la studiu, in momentul completarii raspunsurile absolventului fiind salvate intr-o baza de date localizata pe serverul central al proiectului.
La finalul chestionarului on-line exista o sectiune unde absolventul isi poate actualiza datele de contact pentru comunicarea ulterioara a rezultatelor proiectului si participarea in cercetari viitoare.
Pentru asigurarea anonimitatii respondentului si a informatiilor furnizate de catre acesta prin completarea chestionarului, datele de contact furnizate vor fi salvate si utilizate separat de raspunsurile la chestionar. Universitatea va utiliza datele de contact actualizate numai in scopul declarat (participarea la studii viitoare, transmiterea rezultatelor).
In urma etapei de aplicare a chestionarului, raspunsurile vor fi analizate statistic la nivel central, fiecare universitate primind raspunsurile aflate sub protectia anonimitatii, pentru a realiza propriile studii si analize.  


5. Rezultate
Rezultatele  studiului vor fi publicate doar in scop stiintific si nu vor include concluzii individuale cu privire la universitati sau persoane fizice.

Calendar evenimente

martie 2024
LMaMiJVSD
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Inscriere newsletter